Vuffelis handelsbetingelser

 

 

Hjerteligt velkommen til Vuffeli

Disse betingelser gælder for websitet www.vuffeli.dk, de abonnementservices, der tilbydes på Websitet, og de produkter, der leveres i henhold til abonnementer. Læs venligst disse handelsbetingelser grundigt. Ved at bruge websitet eller tilmelde dig et Vuffeli-abonnement via websitet, accepterer du vilkårene og indvilliger i at være bundet af dem. Vuffeli anbefaler, at du printer en kopi af disse vilkår. Vi synes selv at handelsbetingelser kan være vanskelige at læse og forstå, men de er til stede for at beskytte dig som forbruger, så det er vigtigt, at du forstår dem. Derfor sidder vi klar på mail kontakt@vuffeli.dk eller +45 52 22 95 96, hvis du måtte have spørgsmål. 

 

Generelle oplysninger

Vuffeli ApS

Kattesundet 4, 2. sal

CVR NR. 39250373

+45 52 22 95 96

kontakt@vuffeli.dk

 

Abonnementsbetingelser

Når du bestiller din pakke hos Vuffeli, accepterer du samtidig vores abonnementsbetingelser. Efter prøveperioden overgår du automatisk til vores medlemskab, hvor du modtager foder lige efter dig og din hunds behov. 

Det oplyste beløb for dit medlemskab bliver hævet på dagen, hvor din ordre går igennem og bliver afsendt fra vores lager. Du kan til enhver tid se og tilpasse din foderplan samt fremtidige leveringer på din brugerprofil på www.vuffeli.dk

Du vil modtage en e-mail forud for dine forsendelser, og du har desuden altid mulighed for at tilpasse dine forsendelser, hvis det måtte være nødvendigt - dette gøres via din brugerprofil på www.vuffeli.dk.  

Hos Vuffeli er der ingen binding og altid fuld fleksibilitet.

Når du gennemfører dit køb,  bekræfter du samtidig, at vi må kontakte dig med e-mails vedrørende dit medlemskab, produkter, kampagner m.m. Du bekræfter også, at vi må kontakte dig via sms og telefon. Du kan til enhver tid afmelde dit samtykke via linket sendt pr. mail eller sms.

 

Betaling

Vuffeli har en samarbejdsaftale med Stripe (betalingsservice), hvortil dine kortoplysninger bliver sendt i krypteret format (SSL).

Det er kun du og Stripe, som kan læse informationerne, og der er således ingen andre, der ser eller opbevarer oplysningerne.

Ved køb med kreditkort trækkes beløbet fra din konto, når varen afsendes fra vores lager.

Vi modtager Visa, Visadankort, American Express og Mastercard.

Vi tager ikke kortgebyr.

 

Hvornår trækker vi pengene?

Vi trækker betalingen for din medlemspakke på dagen, hvor din ordre går igennem, og hvor vi afsender din pakke. Går din ordre igennem i weekenden eller på en helligdag, afsendes din pakke på førstkommende hverdag.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

 

Begrænsning på én prøvepakke pr. hund

Det er kun muligt at få tilsendt én gratis prøvepakke pr. hund. Har du mere end én hund i husstanden, kan du derfor godt bestille flere prøvepakker. 

 

Levering

Ved bestilling af prøvepakken betales 49 kr. i fragt pr. pakke. 

Bestiller du inden kl. 11:00 sender, vi så vidt muligt din pakke samme dag (med undtagelse af weekender og helligdage).

Bestiller du efter kl. 11:00, sender vi din pakke den næstkommende hverdag.

Levering tager typisk 1-2 hverdage, og du modtager en email, så snart din forsendelse forlader vores lager. Der kan forekomme længere leveringstid ved helligdage og/eller højtider.

Vuffeli leverer direkte til din dør. På den måde slipper du for at slæbe tunge fodersække hjem. Prøvepakken leveres med DAO, og medlemspakkerne leveres med GLS eller Budbee i hverdagene. Du kan få stillet din pakke et ønsket sted på din bopæl i tilfælde af, at du ikke måtte være hjemme på leveringstidspunktet. Hvis du ønsker, at få varen stillet udenfor, er det på eget ansvar.

 

Medlemskab

Hvis du af den ene eller anden årsag ikke ønsker at modtage en medlemspakke, har du mulighed for at tilpasse din forsendelse.
Ændring i din medlemsforsendelse skal senest ske 24 timer, før ordren gennemføres. 

 

Kvittering

Når vi afsender din pakke, modtager du en ordrebekræftelse på email.

 

Udløb samt skift af kreditkort

Hvis du skifter kreditkort, eller dit kreditkort udløber, skal du huske at opdatere dine kortoplysninger på din brugerprofil på www.vuffeli.dk. Skulle du glemme det, vil vi gøre dig opmærksom på det via email og/eller SMS.

 

Opsigelse

Der er ingen bindingsperiode på dit medlemskab, dog skal opsigelse ske senest 24 timer før, vi afsender din næste medlemspakke.

For at opsige skal du blot logge ind på din profil, vælge medlemskabet du ønsker at opsige og trykke “opsig medlemskab”.

Alternativt kan du nemt tilpasse din næste forsendelse ved at rette afsendelsesdatoen eller vælge at springe en enkelt levering over.

Hvis du har spørgsmål eller udfordringer, er du altid velkommen til at skrive til vores support på kontakt@vuffeli.dk eller ringe alle hverdage mellem 09.00-15.00 på +45 52 22 95 96.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@vuffeli.dk.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked om fortrydelse i rette tid.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.

Du kan returnere uåbnede sække til os gennem disse trin: 

  1. Opret en pakkelabel her: Vuffeli Returportal - du skal bruge din email og dit ordrenummer
  2. Aflever pakken i en GLS PakkeShop
  3. Pengene refunderes automatisk inden for 14 dage efter, du har anvendt din fortrydelsesret

Fragtomkostningerne for returnering fratrækkes pakkens værdi ved ankomst på lageret. Det er dig, der hæfter for omkostningerne, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen skal sendes til:

GEODIS Denmark A/S

ATT.: Vuffeli

Oliefabriksvej 29-43

2770, Kastrup

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Hvis der er noget galt med abbonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på tlf. +45 52 22 95 96 eller kontakt@vuffeli.dk.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven, afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.

 

Reklamation

Ved levering af varer har du som forbruger reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os venligst, inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen skal sendes til:

GEODIS Denmark A/S

ATT.: Vuffeli

Oliefabriksvej 29-43

2770, Kastrup

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr., kortoplysninger og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Vuffeli ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på vuffeli.dk er Vuffeli ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@vuffeli.dk.

 

Sletning af persondata

I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os. Dette er gældende, hvis du f.eks. tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendige, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger. Dette f.eks. for at kunne overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares. 

Hvis du ønsker din persondata slettet, sletter vi dine kontaktoplysninger, herunder e-mailadresse, telefonnummer og kortoplysninger. For at opfylde bogføringslovens krav, opbevarer vi oplysninger, der relaterer sig til dit køb, i 5 år efter udløbet af det kalenderår, hvor du foretog dit sidste køb. Herefter slettes de resterende oplysninger, vi har registreret om dig. Oplysningerne kan gemmes i længere tid, hvis Vuffeli ApS har et legitimt behov for længere opbevaring. 

Oplysninger indsamlet i forbindelse med tilmelding til nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne. Dokumentation for dit samtykke vil dog gemmes i to år, så vi kan bevise, at der ikke er sendt direkte markedsføring uden gyldigt samtykke. 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@vuffeli.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr  

Links:

Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk

Forbrugerrådet www.forbrugerraadet.dk

Forbrugerinformation www.forbruger.dk

Foreningen for dansk internethandel www.fdih.dk 

Gør som 10.000 andre hundeejere

TAG FODERTESTEN & FÅ EN GRATIS PRØVEPAKKE